aothedugr

Πώς να επιλέξετε το καλύτερο σημείο για την επιχείρησή σας Κύριο

  • Posted on:  Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2014 13:51
  • Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Σίγουρα θα έχετε ακούσει τη φράση «Τοποθεσία, τοποθεσία, τοποθεσία». Αν, όμως, διανύετε τη φάση αναζήτησης της επένδυσης που ταιριάζει στο προφίλ σας, ίσως να αποτελεί το τελευταίο πράγμα στο μυαλό σας. Είναι, λοιπόν, καιρός να βάλετε την Τοποθεσία στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων σας. Καθώς ετοιμάζεστε να επενδύσετε σε κάποιο concept, το να τοποθετήσετε την επιχείρησή σας στο κατάλληλο σημείο, ίσως είναι το μοναδικό τόσο σημαντικό ζήτημα απ' το οποίο πρέπει να ξεκινήσετε. Βέβαια, χρειάζεστε και ένα κερδοφόρο προϊόν, αλλά πώς θα μάθει κάποιος γι' αυτό αν δεν τον πείσετε να περάσει το κατώφλι του καταστήματός σας;

 Παράμετροι όπως η ευκολία πρόσβασης, η καλή ορατότητα, η δυνατότητα parking, η ύπαρξη ανταγωνιστικών καταστημάτων, η σύμβαση μίσθωσης, το είδος κυκλοφορίας του εν δυνάμει αγοραστικού κοινού αποτελούν κρίσιμους παράγοντες που οφείλετε να εξετάσετε και να αναλύσετε κατά την αναζήτησή σας για το σωστό location. Πρόκειται για μια ζωτικής σημασίας έρευνα.  

 Ένα πετυχημένο location μπορεί να σας οδηγήσει στην κερδοφορία. Ένα αποτυχημένο; Στη μοναξιά σας.

 Τα 6 βήματα που θα σας οδηγήσουν στη σωστή επιλογή

 Η σωστή επιλογή ενός σημείου είναι η βάση για τη μακροχρόνια αποδοτικότητα κάθε νέας επένδυσης. Παρόλο που δεν υπάρχουν σταθερές ή αλάνθαστα κριτήρια για την ορθή ή μη επιλογή ενός καταστήματος, τα παρακάτω βήματα προσδιορίζουν ορισμένους κρίσιμους παράγοντες που πρέπει να αξιολογήσετε ως υποψήφιοι επιχειρηματίες:

 1ο βήμα: Προχωρήστε σε Ανάλυση της Τοπικής Αγοράς

Συγκεντρώστε δημογραφικές πληροφορίες για την ευρύτερη αγορά που πρόκειται να δραστηριοποιηθείτε

Μελετήστε τα οικονομικά στοιχεία και την εμπορική κίνηση της κεντρικής αγοράς και της υπο-αγοράς στην οποία βρίσκεται το κατάστημα

Αξιολογήστε τις πωλήσεις, την τοποθεσία και τα χαρακτηριστικά των ανταγωνιστικών καταστημάτων (έμμεσου και άμεσου ανταγωνισμού), και αναζητήστε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου σημείου.

2ο βήμα: Ελέγξτε τη δυνατότητα σήμανσης του καταστήματος

Σημαντικός παράγοντας επιτυχίας για κάθε κατάστημα είναι η κατάλληλη σήμανση που βοηθά τους καταναλωτές στον εντοπισμό του σημείου, π.χ. η χρήση πινακίδας στην πρόσοψη, κ.λπ. Εξετάστε τη σήμανση των ανταγωνιστών σας, τη σήμανση των γειτόνων, αλλά και τα περιθώρια επιτρεπόμενης σήμανσης από τις τοπικές αρχές. Ποτέ να μην επιλέγετε ένα σημείο στο οποίο η σήμανση απαγορεύεται ή υπόκειται σε σοβαρούς περιορισμούς.

3ο βήμα: Διερευνήστε την πρόσβαση και τα στοιχεία κυκλοφορίας πεζών

Ίσως, το πιο βασικό κριτήριο αξιολόγησης και επιλογής ενός καταστήματος είναι η ευκολία της πρόσβασης. Όσο πιο προσιτό είναι το κατάστημά σας, τόσο πιο πιθανό είναι να το επισκεφθεί ο πελάτης. Βέβαια, θα πρέπει να τονιστεί ότι το κατά πόσο ένα κατάστημα είναι προσιτό, έγκειται καθαρά σε θέμα αντίληψης του πελάτη. Εάν, λοιπόν, ο πελάτης θεωρεί ότι το να μπει σε ένα κατάστημα είναι δύσκολο ή άβολο ή χρονοβόρο, τότε το ψυχολογικό εμπόδιο που δημιουργείται είναι το ίδιο σοβαρό με κάθε φυσικό εμπόδιο. Ελέγξτε, λοιπόν, τόσο την ορατότητα από τον κύριο δρόμο, όσο και τη διάρκεια που το σημείο είναι ορατό. Στη συνέχεια ελέγξτε την ευκολία πρόσβασης των πεζών στο κατάστημά σας, αλλά και τη δυνατότητα στάθμευσης για τα αυτοκίνητα.

4ο βήμα: Εκτιμήστε την πραγματική αξία του συμβολαίου μίσθωσης

Μη συμφωνήσετε να πληρώσετε μίσθωμα μεγαλύτερο από αυτό που ανταποκρίνεται στην πραγματική εμπορική αξία του σημείου, σε συνδυασμό με τη δομή κόστους που καθορίζεται από τα περιθώρια κερδοφορίας του concept. Ένα υπέρογκο μίσθωμα ίσως να προκαλέσει πρόβλημα ρευστότητας στην επιχείρησή σας, αυξάνοντας σημαντικά τα λειτουργικά σας έξοδα. Το ύψος του ενοικίου θα πρέπει να επιτρέπει τη δημιουργία υγιούς και ασφαλούς κέρδους για την επιχείρηση, αλλιώς η διαπραγμάτευση δεν έχει νόημα. Τα συμβόλαια θα πρέπει να καθορίζονται με βάση το πραγματικό εμβαδόν που αξιοποιείται, γι αυτό απαιτήστε τα σχέδια του κτιρίου ώστε να υπολογίσετε με ακρίβεια το χώρο.

Ποτέ μην αποδεχθείτε αυξήσεις τις οποίες δεν έχετε προσυμφωνήσει.

Σε περίπτωση, μάλιστα, που το υποψήφιο κατάστημα βρίσκεται σε Εμπορικό Κέντρο, ένα τμήμα του ενοικίου προορίζεται να καλύψει κοινόχρηστες ανάγκες. Το ποσό αυτό θα πρέπει να δικαιολογείται αναλυτικά και να επιρρίπτεται αναλογικά με τα τετραγωνικά μέτρα, καθώς επίσης και να παρακολουθείται η διαχρονική του εξέλιξη. Ελέγξτε τι αναλογούσε στο κατάστημα τα προηγούμενα έτη.

5ο βήμα: Αξιολογήστε την Ελκυστικότητα της Περιοχής και τη Συμβατότητα Concept

Η βασική αρχή της ελκυστικότητας της περιοχής προσδίδει έμφαση στη διαπίστωση ότι υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας ενός καταστήματος, εάν δημιουργηθεί σε περιοχή όπου υπάρχουν ήδη άλλα συναφή καταστήματα. Αυτό συμβαίνει, επειδή σε ορισμένους κλάδους η πώληση στηρίζεται περισσότερο στο γεγονός ότι οι πιθανοί αγοραστές συγκεντρώνονται στην περιοχή για κάποιο λόγο, είτε πρόκειται για ψώνια, δουλειά ή διασκέδαση.

Η αρχή της συμβατότητας καθορίζει το ποσοστό όπου δύο ή περισσότερα καταστήματα απευθύνονται στο ίδιο κοινό-στόχο. Είναι γεγονός ότι όσο περισσότερα καταστήματα βρίσκονται σε κοντινές αποστάσεις, τόσο μεγαλύτερη είναι η ανταλλαγή πελατών και τόσο μεγαλύτερος ο όγκος πωλήσεων συμπληρωματικών επιχειρήσεων. Η συνύπαρξη των παραπάνω τύπων επιχειρήσεων δημιουργεί ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον και προσθετικές πωλήσεις, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των αγοραστών.

«Ο παράγοντας συμβατότητας ή συμπληρωματικότητας του concept διαδραματίζει μεγάλο ρόλο και στο χώρο της εκπαίδευσης, τονίζει ο κ. Νίκος Λαγωνίκος, Διευθυντής Ανάπτυξης του Δικτύου interlingua. Μια εκπαιδευτική μονάδα είναι απόλυτα συμβατή με χώρους όπου συχνάζουν νέοι άνθρωποι (π.χ. καφετέριες, σινεμά κ.λπ.), ενώ αντίθετα δεν μας ενθουσιάζει η ιδέα ενός κέντρου ξένων γλωσσών πάνω από ένα γραφείο τελετών ή ενός κέντρου πληροφορικής δίπλα σε ένα νοσοκομείο.»

Αντίστοιχα και ο κ. Αθανάσιος Ζαχαριάδης, Προέδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Gnet, θεωρεί πως το concept των internet station ευνοείται από τη δραστηριοποίηση σε περιοχές όπου υπάρχουν καταστήματα νέων τεχνολογιών ή παροχής υπηρεσιών ψυχαγωγίας (καφέ, μπαρ κ.λπ).

6ο βήμα: Κοιτάξτε τους ανταγωνιστές σας στα μάτια

Η απάντηση στο ερώτημα «πού πρέπει να τοποθετήσω το κατάστημά μου» δεν είναι τόσο πολύπλοκη όσο κάποιοι πιστεύουν.

«Είναι απλό, το καλύτερο μέρος για να ανοίξει κανείς ένα κατάστημα είναι κοντά στον ανταγωνιστή του, αναφέρει ο κ. Θεόδωρος Δεσύπρης, Διευθύνων Σύμβουλος της αλυσίδας COFFEE TIME DONUTS. Ο ανταγωνισμός δημιουργεί πιάτσα και με το να τοποθετηθείς εκεί, ουσιαστικά επωφελείσαι από τις ενέργειες marketing που έχει πραγματοποιήσει ο ανταγωνιστής σου για να προσελκύσει κόσμο και να δημιουργήσει πέρασμα. Αντίθετα, αν δραστηριοποιηθείς μακριά από τον ανταγωνισμό σου θα χρειαστείς περισσότερο χρόνο και προσπάθεια για να κάνεις γνωστό το σημείο».

Την άποψη αυτή συμμερίζεται και ο κ. Λαγωνίκος, τονίζοντας ότι η ύπαρξη ανταγωνισμού στην περιοχή δηλώνει συνειδητοποιημένη ανάγκη της αγοράς. Ο υγιής ανταγωνισμός είναι ευλογία για τη λειτουργία όλων των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως κλάδου.

Με άλλα λόγια, οι ανταγωνιστές σας έχουν επιλέξει το κατάλληλο σημείο βασισμένοι στα δημογραφικά στοιχεία της περιοχής. Έχουν ήδη επενδύσει μεγάλα ποσά στη διαφήμιση προκειμένου να γίνουν γνωστοί και να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό. Γιατί, λοιπόν, να τοποθετήσετε την επιχείρησή σας σε κάποιο σημείο, όπου θα αναγκαστείτε να ξοδέψετε χρόνο και χρήμα για να προσελκύσετε κόσμο, ενώ στην άλλη περίπτωση έχουν ήδη ξοδευτεί για εσάς από τους ανταγωνιστές σας; Είναι τόσο απλό!

Γιατί, όμως, ορισμένα κεντρικά σημεία αποτυγχάνουν;

Συμβαίνει, ωστόσο, κεντρικά σημεία που έχουν εξασφαλίσει ένα πολύ καλό σημείο, με εύκολη πρόσβαση, καλή προβολή κ.λπ., είτε να μη δουλεύουν ικανοποιητικά είτε να κλείνουν σε μικρό χρονικό διάστημα.

Ο κ. Γιώργος Μελίσσογλου, Υπεύθυνος Ανάπτυξης της αλυσίδας PRESS TO εξηγεί: «Η επιλογή τοποθεσίας από μόνη της σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί πανάκεια επιτυχίας. Όσο ισχυρό κι αν είναι το σήμα της εταιρείας franchise και όσο κεντρικό και αν είναι το location του καταστήματος, είναι καταδικασμένο να αποτύχει αν δεν συνοδεύεται από ένα ξεκάθαρο concept, αληθινό σύστημα λειτουργίας, ειλικρινή υποστήριξη του δικαιοπαρόχου σε συνέργεια με τη μητρική εταιρεία στην περίπτωση master franchise, αλλά και επιχειρηματικό πνεύμα του franchisee-επιχειρηματία.»

Σύμφωνα με τον κ. Χριστόδουλο Καλόγηρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της CARTRIDGE WORLD, κύριος λόγος που ορισμένα κεντρικά σημεία αποτυγχάνουν είναι τα αυξημένα τους έξοδα, τα οποία ίσως να μην είναι αναλογικά με τα έσοδα του καταστήματος. Το κέντρο πολλές φορές έχει και το μειονέκτημα της δύσκολης πρόσβασης και στάθμευσης για τα αυτοκίνητα, ιδιαίτερα για τα καταστήματα που προσφέρουν εξειδικευμένες υπηρεσίες ή προϊόντα.

Στον κλάδο της ένδυσης, η κ. Ράνια Τσέλιου, Υπεύθυνη Ανάπτυξης του Δικτύου S.OLIVER, υποστηρίζει ότι η αποτυχία ενός κεντρικού σημείου, είναι απόρροια μιας σειράς παραγόντων όπως το στήσιμο του καταστήματος, η βιτρίνα του, η ποιότητα του εμπορεύματος, η προσωπικότητα του υπεύθυνου του καταστήματος κ.ά.

Επιπρόσθετο παράγοντα αποτυχίας ενός κεντρικού καταστήματος συχνά αποτελεί το κόστος του μισθώματος, το οποίο συνεχίζει να παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, παρά τις εκτιμήσεις. Οι φήμες που θέλουν πτώση των τιμών των ενοικίων των κεντρικών καταστημάτων δεν έχουν επαληθευτεί. Τουλάχιστον, όχι ακόμα. Όσο και αν οι franchisors προσπαθούν να προσφέρουν ελκυστικές επενδύσεις, οι υπέρογκες τιμές των ενοικίων δρουν αποτρεπτικά, αποθαρρύνοντας πολλούς δυνητικούς επενδυτές. Αυτό είναι κάτι που απασχολεί πολλούς επιχειρηματίες.

«Δυστυχώς, ο αέρας είναι ένα αγκάθι για όσους δραστηριοποιούνται εμπορικά, τονίζει ο κ. Αθανάσιος Ζαχαριάδης. Σε πόλεις όπου δεν υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη (κυρίως επαρχιακές) τα ενοίκια και ο «αέρας» θα έχουν σταθερά ανοδικές τάσεις. Αν και αντιφατικό, η έλλειψη νέων εμπορικών κέντρων σε άλλες περιοχές και η μονομερής ανάπτυξη των μικρών αστικών πόλεων, δημιουργούν «συνωστισμό» σε μια περιοχή, άρα μεγάλη ζήτηση σε σημεία που είναι ήδη κορεσμένα, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες ακινήτων να αυξάνουν συνεχώς τις τιμές. Η επιλογή σημείου θέλει μεγάλη προσοχή και επαγγελματισμό. Πολλοί είναι αυτοί που «χαλάνε» την αγορά δίνοντας εύκολα όσα ζητούν οι ιδιοκτήτες χωρίς να συνειδητοποιήσουν ότι το ενοίκιο είναι ένα πάγιο που πάντοτε θα αυξάνεται.»

Η εκτίμηση της κ. Ράνιας Τσέλιου, Υπεύθυνης Ανάπτυξης της αλυσίδας S.OLIVER, για το μέλλον της αγοράς Real Estate, είναι ότι το ύψος των ενοικίων θα προσαρμοστεί αναγκαστικά στη σημερινή πραγματικότητα και θα υποστεί δραστικές μειώσεις.

Παράλληλα, η κ. Δέσποινα Ξυνού, Διευθύνουσα Σύμβουλος της αλυσίδας OK! ANY TIME MARKETS, υποστηρίζει πως η εξέλιξη της αγοράς του real estate θα ακολουθήσει, όπως και οι υπόλοιποι κλάδοι, τον κανόνα της προσφοράς και της ζήτησης. Η χαμηλή ζήτηση και η πίεση για χαμηλότερο κόστος λειτουργίας θα μειώσουν τα υψηλά ενοίκια και πολύ περισσότερο τον αέρα.

Συμπερασματικά

Ένα ιδανικά τοποθετημένο κατάστημα δεν αρκεί από μόνο του για να οδηγήσει τον επιχειρηματία στην κερδοφορία.

Μόνο όταν υπάρχει το κατάλληλο concept, το σωστό management και αρμονικές σχέσεις μεταξύ franchisee και franchisor, μόνο τότε δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την αποδοτική λειτουργία του καταστήματος.

Μόνο τότε το location θα σφραγίσει την επιτυχία του σημείου.

Γιατί ένα καλό location από μόνο του δεν μπορεί να κάνει θαύματα...

 

Πηγή :  www.franchise-success.gr

Διαβάστηκε 3181 φορές
ep agogis  

 

Αρθρογραφία

Prev Next Page: