aothedugr

Tα πιο δημοφιλή αντικείμενα μεταπτυχιακών σπουδών Κύριο

  • Posted on:  Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2013 14:59
  • Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

metaptixiakaΣτο πλαίσιο μιας διεθνούς έρευνας φοιτητών, η QS ζήτησε σε αποφοίτους να αναφέρουν σε ποια αντικείμενα σπουδών θα τους ενδιέφερε να κάνουν αίτηση. Μάθετε ποια είναι τα πιο δημοφιλή αντικείμενα σπουδών, και πώς τα αποτελέσματα της έρευνας συγκρίνονται με τις παγκόσμιες τάσεις στις εγγραφές για μεταπτυχιακές σπουδές.

 Αποτελέσματα της έρευνας φοιτητών: Τα πιο δημοφιλή αντικείμενα σπουδών

Στα αποτελέσματα της έρευνας φοιτητών 2012-13, που έλαβαν πάνω από 4.000 απαντήσεις αποφοίτων παγκοσμίως, τα πιο δημοφιλή αντικείμενα σπουδών ήταν η διοίκηση επιχειρήσεων και συναφή αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένης της χρηματοοικονομικής και της λογιστικής, των οικονομικών επιστημών και της διοίκησης. Οι διεθνείς σχέσεις, η πληροφορική, οι επικοινωνίες, η νομική και η μηχανική ήταν επίσης στο top 10.

Κορυφαία 10 αντικείμενα σπουδών για τους υποφηφίους, 2012-13*
(Αντικείμενο σπουδών, % υποψηφίων που ενδιαφέρονται για αυτό το αντικείμενο σπουδών)

  • Διοίκηση επιχειρήσεων και μάνατζμεντ 44.5%
  • Χρηματοοικονομική και λογιστική 18.9%
  • Οικονομικές επιστήμες 15.3%
  • Δημόσια Διοίκηση 14.6%
  • Διεθνείς σχέσεις 12.9%
  • Πληροφορική 11.7%
  • Επικοινωνίες 9.2%
  • Ηλεκτρολογική Μηχανική 5.1%
  • Νομική 4.9%
  • Γενική μηχανική 4.6%

Σε μεγάλο βαθμό, αυτό το δείγμα αντικατοπτρίζει τα πιο προσφάτως διαθέσιμα δεδομένα στις εγγραφές μεταπτυχιακού επιπέδου - αν και υπάρχουν κάποια σημαντικά σημεία παρέκκλισης.

Η Διοίκηση Επιχειρήσεων κυριαρχεί ανάμεσα στα πιο δημοφιλή αντικείμενα ειδίκευσης

Προτιμώντας τη διοίκηση επιχειρήσεων και συναφή αντικείμενα, οι ερωτηθέντες της έρευνας φοιτητών της QS σίγουρα δίνουν την ευρύτερη εικόνα. Στους προορισμούς για ειδίκευση, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, η διοίκηση επιχειρήσεων και συναφή αντικείμενα σπουδών εδραιώνονται ως τα πιο δημοφιλή αντικείμενα ειδίκευσης.
Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδόν το ένα τέταρτο των μεταπτυχιακών φοιτητών πλήρους φοίτησης το 2011-12 σπούδαζε αντικείμενα σχετικά με τη διοίκηση επιχειρήσεων (συμπεριλαμβανομένης της λογιστικής, της χρηματοοικονομικής και του μάνατζμεντ) - καθιστώντας το το πιο δημοφιλές αντικείμενο σπουδών σε μεταπτυχιακό επίπεδο (1)
Ομοίως, στις ΗΠΑ, η διοίκηση επιχειρήσεων προτιμάται από το μεγαλύτερο τμήμα των μεταπτυχιακών φοιτητών. Από το 2010-11, 26% των μάστερ που δίνονται σχετίζονται με τη διοίκηση επιχειρήσεων (2)
Είναι δύσκολο να κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό. Τα προσόντα μεταπτυχιακού επιπέδου στη διοίκηση επιχειρήσεων (συμπεριλαμβανομένων των MBA και των μάστερ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων) έχουν μεγάλη ζήτηση από τους εργοδότες και είναι όλο και πιο δημοφιλή σε εκείνους που θέλουν είτε να προοδεύσουν στην παρούσα καριέρα τους είτε να μυηθούν σε ένα νέο τομέα. Μια πρόσφατη έρευνα του GMAC σχετικά με φοιτητές ΜΒΑ κι άλλων μάστερ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων σε 33 χώρες ανά τον κόσμο ανακάλυψε ότι το 60% είχε ήδη δεχτεί προσφορά εργασίας πριν αποφοιτήσει -  οπότε καταλαβαίνουμε εύκολα για ποιο λόγο η διοίκηση επιχειρήσεων είναι μια τόσο δημοφιλής επιλογή σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

Τι λείπει και γιατί; Προγράμματα εκπαίδευσης κι επιμόρφωσης εκπαιδευτικών

Στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα πιο δημοφιλή προγράμματα σε μεταπτυχιακό επίπεδο σχετίζονται με τον τομέα της εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 13% των μεταπτυχιακών φοιτητών σπουδάζουν σε αυτή την κατηγορία, ενώ το 25% των αμερικανικών μάστερ δίνονται σε αυτό τον τομέα (3).  
Η πιο πρόσφατη έρευνα φοιτητών της QS δεν αντικατοπτρίζει αυτή την τάση. Μόνο το 4,4% των ερωτηθέντων είπε ότι ενδιαφερόταν να κάνει αίτηση για μεταπτυχιακά προγράμματα στον τομέα της εκπαίδευσης.
Μια πιθανή εξήγηση ίσως είναι το γεγονός ότι η έρευνα της QS πραγματοποιήθηκε σε φοιτητές που παρίστανται στην QS World Grad School Tour, η οποία εστιάζει στις σπουδές στο εξωτερικό. Συνήθως οι φοιτητές που παρίστανται στις εκθέσεις της World Grad School Tour σκέφτονται να σπουδάσουν έξω από τη χώρα τους - και οι φοιτητές ίσως είναι λιγότερο πιθανό να πάνε στο εξωτερικό για συγκεκριμένα μεταπτυχιακά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένων κι αυτών της επιμόρφωσης καθηγητών. 
Αυτή η θεωρία στηρίζεται από τις στατιστικές έρευνες του Διεθνούς Ινστιτούτου Εκπαίδευσης (IIE) σχετικά με τα πιο δημοφιλή προγράμματα σπουδών για διεθνείς φοιτητές (σε όλα τα επίπεδα) στις ΗΠΑ. Το 2011-12, μόνο το 2,2% των διεθνών φοιτητών στις ΗΠΑ έκαναν την ειδίκευση τους στην εκπαίδευση - πιο πολλοί από ό,τι στις ανθρωπιστικές επιστήμες (2,1%) αλλά πολύ λιγότεροι από την πλειοψηφία άλλων αντικειμένων.

(1) Με βάση δεδομένα από τη Στατιστική Υπηρεσία Ανώτατης Εκπαίδευσης (HESA), hesa.ac.uk
(2) Με βάση δεδομένα από  το Εθνικό Κέντρο Στατιστικής Σπουδών (NCES), nces.ed.gov
(3) Τα δεδομένα του Ηνωμένου Βασιλείου από την HESA αναφέρονται στην περίοδο 2011-12. Τα δεδομένα για τις ΗΠΑ από το NCES αναφέρονται στην περίοδο 2010-11.

Τα πιο δημοφιλή αντικείμενα σπουδών για τους διεθνείς φοιτητές στις ΗΠΑ, 2011-12**
(Αντικείμενο σπουδών, % διεθνών φοιτητών)

  • Διοίκηση Επιχειρήσεων και μάνατζμεντ 21.8%
  • Μηχανική 18.5%
  • Μαθηματικά και πληροφορική 9.3%
  • Κοινωνικές Επιστήμες 8.7%
  • Φυσικές και Βιολογικές Επιστήμες 8.6%
  • Εικαστικές και εφαρμοσμένες τέχνες 5.5%
  • Εντατικά Αγγλικά 5.1%
  • Επαγγέλματα Υγείας 3.9%
  • Εκπαίδευση 2.2%
  • Ανθρωπιστικές Επιστήμες 2.1%
  • Γεωργία 1.3%
  • Άλλοι τομείς σπουδών 10.1%
  • Δεν δηλώθηκε 2.9%

Ενώ τα δεδομένα εγγραφών από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασιλειο δείχνουν ότι η εκπαίδευση είναι ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς ειδικότητες, η έρευνα φοιτητών της QS και τα δεδομένα του IIE υποδεικνύουν ότι η εκπαίδευση δεν είναι ανάμεσα στα πιο δημοφιλή αντικείμενα για σπουδές στο εξωτερικό.

Τα αντικείμενα σπουδών STEM;

Τέλος, τα αντικείμενα σπουδών STEM; Μαζί με τα αντικείμενα σπουδών FAME (χρηματοοικονομική, λογιστική, μάνατζμεντ και οικονομικές επιστήμες), τα αντικείμενα σπουδών STEM (επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά) είναι εκείνα που αναφέρονται πιο συχνά στους τομείς υψίστης και γρήγορα αυξανόμενης ζήτησης για αποφοίτους με πολλά προσόντα. Φυσικά τότε αυτά θα είναι τα πιο δημοφιλή αντικείμενα σπουδών σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Αυτό δεν ισχύει. Στην έρευνα φοιτητών της QS, τα αντικείμενα σπουδών STEM έλαβαν το 62,4% από όλες τις απαντήσεις που δόθηκαν σχετικά με το αντικείμενο ενδιαφέροντος. (Να σημειωθεί ότι οι ερωτηθέντες μπορούσαν να επιλέξουν μόνο ένα αντικείμενο σπουδών). Τα πιο δημοφιλή αντικείμενα σπουδών STEM ήταν η πληροφορική, η μηχανική και οιπεριβαλλοντικές σπουδές.

Κορυφαία 5 αντικείμενα σπουδών STEM για τους υποψηφίους, 2012-13*
(Αντικείμενο σπουδών, % υποψηφίων που ενδιαφέρονται για αυτό το αντικείμενο σπουδών)

  • Πληροφορική 11.7%
  • Ηλεκτρολογική μηχανική 5.1%
  • Γενική μηχανική 4.6%
  • Περιβαλλοντικές σπουδές 3.3%
  • Μηχανική παραγωγής 3.3%

Γενικά, όμως, η έρευνα της QS αποκάλυψε μια ποικιλία στην εικόνα των αιτήσεων για μεταπτυχιακά. Υπήρχαν ερωτηθέντες που ενδιαφέρονταν να σπουδάσουν τα πάντα από σπουδές περιοχής μέχρι ζωολογία.

*Με βάση απαντήσεις που δόθηκαν στη διεθνή έρευνα της QS που πραγματοποιήθηκε σε υποψηφίους για μεταπτυχιακά που παρίσταντο στις εκθέσεις QS World Grad School Tour το 2012-13. Οι ερωτηθέντες μπορούσαν να επιλέξουν όσα αντικείμενα σπουδών τους ενδιέφεραν. Η έρευνα έλαβε 4.155 απαντήσεις. 
**Με βάση δεδομένα από την IIE Open Doors Report για το 2012.

 

Πηγή: www.look4studies.com

Διαβάστηκε 1804 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013 19:17
ep agogis  

 

Αρθρογραφία

Prev Next Page: