aothedugr

Αρθρογραφία Οικονομολόγων

Αρθρογραφία Οικονομολόγων (41)

Henri Fayol

  • Τρίτη, 21 Μαΐου 2013 09:15
  • Γράφτηκε από τον

fayolO Henri Fayol (1841 - 1925) μηχανικός στο επάγγελμα, εργάστηκε ως διευθύνων σύμβουλος σε μεγάλη Γαλλική εταιρεία ανθρακωρυχείων. Θεωρείται ο ιδρυτής της επιστημονικής διοίκησης. Το ενδιαφέρον του επικεντρώθηκε στην αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα ολόκληρου του οργανισμού. Έδωσε έμφαση στην έννοια της διοίκησης και έκανε τη διάκριση των κύριων λειτουργιών της επιχείρησης. Στην εργασία του "Γενική & Βιομηχανική Διοίκηση", διετύπωσε επιστημονικές αρχές και καθόρισε 14 γενικές αρχές διοίκησης. Το έργο του επηρέασε και επηρεάζει ακόμα και σήμερα τους θεωρητικούς της επιστήμης του management. Σύμφωνα με τον Fayol οι αρχές του Management είναι: 

Frederick Taylor

  • Τρίτη, 21 Μαΐου 2013 08:43
  • Γράφτηκε από τον

frederick-taylorFrederick Winslow Taylor (1856 – 1915- Scientific Management 

  

Ο Frederick Taylor  αμερικανός μηχανικός, θεωρείται "ο πατέρας του επιστημονικού μάνατζμεντ". Στο έργο του "On the economy of Machinery and Manufacturers" (η οικονομία των Μηχανικών και των Βιομηχάνων" ασχολείται με σημαντικά θέματα της επιστήμης του μάνατζμεντ στην προσπάθεια του να κατανοήσει τρόπους βελτίωσης της απόδοσης των εργαζομένων. Οι ιδέες του εξακολουθούν ακόμη και σήμερα να επηρεάζουν το σχεδιασμό και τη χωροταξία της εργασίας όπως και τον προγραμματισμό των εργασιών. Ο  Taylor  διετύπωσε συστήματα επιστημονικής οργάνωσης της εργασίας με βάση τη μέτρηση των χρόνων εκτέλεσης της για τη θέσπιση μιας πρότυπης απόδοσης και ένα διαφορετικό σύστημα αμοιβής, βασικής γι΄ αυτούς που θα είχαν την κανονική απόδοση και υψηλότερη γι ΄ αυτούς που θα είχαν υψηλότερη απόδοση. Το σύστημά του ήταν πρωτοποριακό, δέχθηκε πολλές επικρίσεις γιατί αγνόησε την ανθρώπινη φυσιολογία και ψυχολογία. Μία περίληψη της επιστημονικής θεωρίας του management θα μπορούσε να θεωρηθεί η εξής:

 

Ηγεσία

  • Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013 20:45
  • Γράφτηκε από τον

sun tzu Άρθρο του Σταμάτη Σουρμελή* 

 

“ Η ηγεσία είναι θέμα ευφυΐας, εμπιστοσύνης, ανθρωπισμού, θάρρους και πειθαρχίας... Η στήριξη αποκλειστικά στην ευφυΐα οδηγεί στην απειθαρχία. Η άσκηση ανθρωπισμού και μόνο οδηγεί στην αδυναμία. Η εμμονή στην εμπιστοσύνη οδηγεί στην αφροσύνη. Η εξάρτηση από τη δύναμη του θάρρους οδηγεί στη βία. Η υπερβολική πειθαρχία και η αυστηρότητα των διαταγών οδηγεί στη σκληρότητα. Όταν κάποιος διαθέτει και τις πέντε αυτές αρετές, καθεμία ανάλογα με την λειτουργία που επιτελεί, τότε έχει τα εφόδια για να γίνει ικανός ηγέτης.”  Sun Tzu «Η τέχνη του πολέμου»

 

Το μάρκετιγκ και η εξέλιξή του

  • Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013 20:31
  • Γράφτηκε από τον

dimiatriadis*Άρθρο του κ. Σέργιου Δημητριάδη

αναπληρωτή καθηγητή του τμήματος  marketing  & επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (πρώην Α.Σ.Ο.Ε.Ε.)

 

 Ως επιστημονικός χώρος, το μάρκετινγκ εμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1940 , ως μέρος των επιστημών διοίκησης επιχειρήσεων που μελετούν τη λειτουργία και τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων και οργανισμών. Ως επιχειρηματική πρακτική, αυτό που σήμερα ονομάζουμε μάρκετινγκ είναι σίγουρα τόσο παλιό όσο και οι εμπορικές συναλλαγές. Η εξέλιξη του τρόπου που οι επιχειρήσεις εφάρμοσαν την πρακτική του μάρκετινγκ και που οι ακαδημαϊκοί προσδιόρισαν το σκεπτικό και το περιεχόμενό του μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα στάδια. Η εξέλιξη αυτή διαμορφώθηκε από τις συνθήκες που επικρατούσαν στην αγορά σε κάθε χρονική περίοδο, από την πρακτική των επιχειρήσεων και τις προτάσεις των ακαδημαϊκών του μάρκετινγκ.  

 

Μάρκετιγκ & Ανταγωνιστικότητα

  • Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013 20:10
  • Γράφτηκε από τον

avlonitisυπό Γεωργίου Ι. Αυλωνίτη,  

Καθηγητή Μάρκετινγκ - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών 

 

Μέχρι πρόσφατα πίστευα ότι αν υπήρχε ένας μεγάλος άγνωστος ή καλύτερα ένας παρεξηγημένος γνωστός στη χώρα μας αυτός είναι το Μάρκετινγκ ως επιστημονικός χώρος. Τελευταία όμως που πολλή συζήτηση γίνεται γύρω από την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι και η έννοια της ανταγωνιστικότητας είναι παρεξηγημένη στη χώρα μας. Γι' αυτό αποφάσισα να γράψω το άρθρο αυτό σκοπός του οποίου είναι:   

1. Να παρουσιάσει το Μάρκετινγκ ως φιλοσοφία και ως λειτουργία της επιχείρησης (κερδοσκοπικής ή μη).   

2. Να συνδέσει το Μάρκετινγκ με την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης και κατ' επέκταση της Εθνικής Οικονομίας. 

  

Best Workplaces 2013: Ζήτω η δουλειά μου

  • Τρίτη, 16 Απριλίου 2013 10:11
  • Γράφτηκε από τον

bwp13Άρθρο του Τάσου Μαγουλά και της Τόνιας Τσακίρη

Με κεφάλαιο τους εργαζομένους οι ελληνικές επιχειρήσεις ακολουθούν πορεία αντίθετη στην κρίση με αξιοθαύμαστα αποτελέσματα. Στην εφετεινή του έρευνα τοGreat Place to Work® αποτυπώνει ανάγλυφα αυτό που λέμε «καλό εργασιακό περιβάλλον», στο οποίο θεμέλιο λίθο αποτελούν οι σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουν δημιουργηθεί μεταξύ της διοίκησης μιας εταιρείας και των εργαζομένων της.  Σχέσεις οι οποίες στηρίζονται στην ειλικρίνεια, στην ανοικτή επικοινωνία, στην κατανόηση και στη συνέπεια.

Εφέτος είναι η 11η συνεχής χρονιά που διεξήχθη η έρευνα Best Workplaces για την επιλογή των εταιρειών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Η έρευνα διοργανώνεται από το Great Place to Work® Institute Hellas και η αξιολόγηση των εταιρειών γίνεται σε συνεργασία με το Τμήμα Εφαρμοσμένης Ερευνας της ALBA Graduate Business School.

 

Η άσκηση ηγεσίας

  • Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013 00:00
  • Γράφτηκε από τον

giannouleas igetisΆρθρο του Μιχάλη Π. Γιαννουλέα* 

 

 

Η ηγεσία και η άσκησή της – η έννοιά της και το σύνολο των συμπεριφορών που τη συνθέτουν –, τα χαρακτηριστικά του ηγέτη και οι συνθήκες που συντελούν στην ανάδειξή του αποτελούν ένα από τα πιο ερευνημένα θέματα της κοινωνικής και της βιομηχανικής/οργανωτικής ψυχολογίας. Στην εποχή μας, η ραγδαία αύξηση των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών, η πελατοκεντρική αντίληψη αλλά και η τεχνολογική και κοινωνική πρόοδος αυξάνουν την ανάγκη για περισσότερη ηγεσία.

Το management από μέσα: 7 συμβουλές

  • Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013 00:00
  • Γράφτηκε από τον

manager1Άρθρο του Γιώργου Ι. Κωστούλα* 

 

 Εξίσου μακριά από τα δύο άκρα: τους απρόβλεπτους οραματιστές της στιγμής, που τσαλαπατούν την καθημερινότητα, και τους τυπολάτρες διαχειριστές - τηρητές των διαδικασιών, αναζητείται το σπάνιο: Ο προσγειωμένος Hγέτης και εμπνευσμένος Μάνατζερ. Ένας πρακτικός οδηγός, που συνοψίζει τις συγκλίνουσες απόψεις στοχαστών και επαγγελματιών του Μάνατζμεντ για αποτελεσματική, εμπνευσμένη διοίκηση. Μέσα από ένα μείγμα 7+7 συστατικών. Επτά αλήθειες και επτά συμβουλές. Στο προηγούμενο κείμενο παραθέσαμε τις επτά αλήθειες. Σήμερα οι επτά συμβουλές.

Το management από μέσα: 7 αλήθειες

  • Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011 17:49
  • Γράφτηκε από τον

stockxpertcom id670415_size0

Άρθρο του Γιώργου Ι. Κωστούλα* 

 

 Ένας πρακτικός οδηγός, που συνοψίζει τις συγκλίνουσες απόψεις στοχαστών και επαγγελματιών του Μάνατζμεντ για αποτελεσματική, εμπνευσμένη Διοίκηση. Μέσα από ένα μείγμα 7+7 συστατικών: Επτά Αλήθειες και επτά Συμβουλές. Σήμερα το πρώτο μέρος: Επτά αλήθειες για το Μάνατζμεντ.

Abraham Maslow

  • Τρίτη, 15 Φεβρουαρίου 2011 17:37
  • Γράφτηκε από τον

Abraham_Maslow

Ο Abraham Maslow γεννήθηκε στην Νέα Υόρκη (Brooklyn) την 1η Απρίλη του 1908 και ήταν το πρώτο παιδί από τα επτά της οικογενείας του. Τα παιδικά του χρόνια δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ιδιαίτερα ευτυχισμένα, όπως ο ίδιος αναφέρει: «Με την παιδική ηλικία που είχα είναι θαύμα που δεν έγινα ψυχωτικός. Ήμουν ο μικρός εβραίος σε μια μη εβραϊκή γειτονιά. Ήταν σαν να είσαι ο πρώτος έγχρωμος που εγγράφεται σε σχολείο λευκών. Ήμουν απομονωμένος και δυστυχής. Μεγάλωσα μεσα σε βιβλιοθήκες και ανάμεσα σε βιβλία, χωρίς φίλους».Ενώ στην αρχή έκανε νομικές σπουδές, στη συνέχεια στράφηκε στην ψυχολογία όπου και διέπρεψε. Έγινε γνωστός στην διεθνή επιστημονική κοινότητα ως πατέρας του κλάδου της Ανθρωπιστικής Ψυχολογίας (Humanistic Psychology) και της πυραμίδας ιεράρχησης των αναγκών του ανθρώπου (Maslow's hierarchy of needs).

ep agogis  

 

Αρθρογραφία

Prev Next Page: